Review: Real Techniques Miracle Complexion Sponge

De Miracle Complexion Sponge gebruik ik eigenlijk al meer dan een jaar. In Praag raakte ik hem kwijt (dat verhaal lees je hier), dus ik moest op zoek naar een nieuwe. Net op dat moment was hij letterlijk overal uitverkocht en kon je alleen nog maar 2-packs kopen. Vooruit dan maar, dan heb ik vast een backup, dacht ik. Met een leuke korting bestelde ik twee Miracle Complexion Sponges en vandaag review ik ze dan eindelijk (waarom ik dat nog niet eerder deed is me een raadsel). Lees verder als je meer wilt weten over deze oranje eitjes!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Gelijk twee dus, wat de verpakking ook net wat anders maakt. Als je ze nu koopt, gewoon een “single” is de verpakking een stuk kleiner, maar het idee is hetzelfde. De welbekende stijl van Real Techniques is goed te herkennen. Het is een soort cilinder waarin de sponsjes netjes blijven en goed hun vorm behouden. Ik vind het mooi én praktisch.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Op de verpakking staat nog wat informatie. Real Techniques belooft “high definition results” en ze wijzen je op de online tutorials (van Pixiwoo) waarin ze je het gebruik laten zien. Ik merk zelf aan alle Real Techniques producten dat het echt helpt dat Sam en Nic (de dames van Pixiwoo) echt hebben nagedacht over wat handig is en wat fijn werkt. Alles wat eigenlijk ontbrak aan de originele beautyblender hebben ze hier wel in gekregen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ik laat het zo zien in andere foto’s, maar deze sponsjes mogen dan heel erg op de originele beautyblender lijken, de vorm is anders. Er is een plat vlak op gemaakt voor de contouren rondom je neus en ogen, de ronde zijde kun je gebruiken voor grote oppervlakten en het puntje gebruik je voor imperfecties. (Al gebruik ik zelf juist het puntje rondom mijn ogen).

SAMSUNG CAMERA PICTURES

De spons heeft een helder oranje kleur (wat de foto een beetje weg laat vallen). Zoals je zit is de ene kant plat en heeft de andere kant een puntje.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Eigenlijk is het vooral de platte kant die deze spons bijzonder maakt en anders dan de anderen. Ik reviewde al eens eerder een aantal heel budgetvriendelijke sponsjes, maar die hadden allemaal de klassieke vorm. De spons voelt van zichzelf al best zacht, niet zo zacht als de beautyblender, maar hij bounct lekker. Met dit soort sponzen is het de bedoeling dat je ze nat maakt met water. Dan gaat de spons vullen. Het werkt het best als je hem onder de kraan houdt en een paar keer vult en in knijpt. Je ziet de spons dan groeien en dan gaat hij zachter aanvoelen.

PicMonkey Collage1

Het komt altijd lastig over op foto, maar de spons wordt echt best wel een stuk groter. Hij wordt heel bouncy en zacht. Hij hoeft maar een beetje vochtig te zijn om goed te werken, al het overtollige water kan je eruit knijpen. Een ander voordeel van het vullen met water is dat de spons je foundation niet opzuigt.

Normaal als je je foundation met een kwast aanbrengt en je hebt wat droge plekjes, pukkeltjes of iets dergelijks wil het nog wel eens gebeuren dat je foundation daar anders pakt. Sommige foundations willen niet mooi setten en dat zie je ze heel goed zitten. Met een vochtige spons kan je foundation op de meest natuurlijke manier aanbrengen. Het zorgt niet voor lijnen, blendt foundation heel erg mooi en subtiel uit en doordat de spons vochtig is krijg je nooit zo’n dikke laag en zie je nooit velletjes. Zo’n spons werkt het best als je een beetje dept, waardoor de foundation natuurlijk oogt, maar er niks aan de dekking verandert.

Dat alles is zeker van toepassing op de Miracle Complexion Sponge. Hij groeit mooi, voelt ontzettend prettig aan op de huid, is heel bouncy en brengt je foundation echt aan als een droom. Ik vind het ook fijn om als mijn foundation niet lekker zit de spons te gebruiken om het beter uit te werken. Het platte stuk werkt echt handig, juist ook voor plekken als mijn voorhoofd. De bolle kanten zijn fijn voor plekken als mijn wangen, waar hij precies past. Het puntje is heel fijn voor hoekjes als langs mijn neus en bij mijn ooghoek, maar zeker ook fijn om concealer aan te brengen op specifieke plekjes. De vorm is echt perfect gemaakt! Al met al is dit dus een hele fijne make-up spons die je echt moet hebben!

De Miracle Complexion Sponge kost per twee €13,95 en enkel €7,95 (maar nu met korting bij Beauty88!)

Een gedachte over “Review: Real Techniques Miracle Complexion Sponge

Geef een reactie

