5 Picks: Vakantie

Voor de meesten van jullie is het waarschijnlijk al zover, voor mij helaas nog niet. Ik heb het over de vakantie. Vorig jaar ging ik naar Londen, deze zomer blijf ik in het zonnige zuiden van Nederland (lekker werken om later nog eens weg te kunnen?). Daarom wilde ik vandaag een artikel maken om vast in de stemming te komen, of om je de laatste tips te geven voor je vertrekt. Op deze zonnige maandag: 5 Picks in vakantiestijl! Lees verder  als je meer wilt weten!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

1. Slim inpakken

De belangrijkste les die ik dit jaar heb geleerd: pak niet je mooiste spullen in. Voor je het weet laat je je toilettasje (of tablet, laptop, dure schoenen) liggen in een nachttrein, spreekt het personeel op de Lost and Found op het station geen Engels en kom je er na alweer een week in Nederland achter dat je spullen heel misschien ergens in Boedapest zijn… Nee, neem dat risico niet en let op wat je inpakt. Op vakantie maakt het meestal toch niet zoveel uit welke make-up je meeneemt (het is vaak ook maar voor korte tijd), heb je die tablet niet nodig (een goed boek is veel leuker!) en vaak heb je het toch te druk met ofwel ontspannen ofwel de omgeving ontdekken dat je het prima kan met producten die net iets minder pikgevoelig/duur zijn.

2. Smeren, smeren, smeren

Ik weet het, iedereen wil bruin worden. Maar wist dat het echt een fabeltje is dat je niet bruin wordt als je je insmeert? Echt, het is zo belangrijk om je huid te beschermen tegen de zon. Niet alleen omdat die rode-kreeftenlook gewoon niet sexy is, ook omdat je later spijt krijgt als je vol rimpels zit en het risico loopt op huidkanker. Ga veilig de zon in! Bang dat je foundation eraf gaat als je je gezicht opnieuw insmeert (ja, dat moet ook, één keer is niet voldoende!)? Mix je foundation met zonnebrandcrème en breng dat aan of dep het heel voorzichtig op. Skip anders lekker die foundation, als je aan het strand ligt is het toch niet handig.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

3. Wat neem je mee?

Ik heb al eens eerder laten zien wat ik allemaal in mijn toilettasje meenam op weekend of op vakantie. Hier een lijstje met die artikelen als je wat meer inspiratie wilt of vast in de stemming wilt komen:

The Make Up Bag: Mee op Reis

– What’s in my travel make-up bag?

– The London Make-up Bag

– Een weekend, wat neem ik mee?

4. Shoppen in het buitenland

In Nederland gaat het steeds beter op het gebied van make-up, beauty en nieuwe merken die hun plekje vinden in ons kikkerlandje. Met Kiko, Urban Decay en in het najaar NARS en Charlotte Tilbury zijn we aardig op weg. Als je in het buitenland gaat shoppen vergeet je dat allemaal, want daar zijn zoveel meer merken en winkels! In Frankrijk zijn de Sephoras niet weg te denken uit het straatbeeld, bij alle Pharmacies op de straathoeken vind je Bioderma en Embryolisse. In Italie moet je natuurlijk langs Kiko en WJCon, in Spanje is Flormar volop te vinden en ook in de VS ben je verplicht om langs Sephora te gaan, maar vergeet alle supermarkten en drugstores niet. Over Londen schreef ik al eens een artikel en als je een lekker dagje Amsterdam op de planning hebt staan heb ik ook tips .

SAMSUNG CAMERA PICTURES

5. Mooie toilettasjes

Ik vind het echt leuk om een mooi toilettasje te hebben. Ik ben nog steeds aan het uitzoeken waar ik het best een nieuwe Catseye London bag kan bestellen. Bij Primark hebben ze ook veel leuke, ook met lieve kittens erop. Ik vind zelf hele simpele doorzichtige tasje ook mooi, die hebben ze bij Hema en H&M. Ook bij Forever21 zie ik regelmatig mooie tasjes. Ik vind het zelf ook heel praktisch om verzorging en make-up gescheiden te houden. Investeren (oké, het hoeft niet heel duur te zijn) in een goede toilettas is geen overbodige luxe. Kies er een met een goede plastic/kunststof binnenvoering, dat voorkomt een hoop rotzooi als iets gaat lekken en is makkelijk schoon te houden. Een toilettas met veel vakjes helpt je dingen goed te organiseren, maar soms is één groot vak met veel ruimte wel handiger.

Wat zijn jouw vakantietips?

2 gedachtes over “5 Picks: Vakantie

  1. Lifebloglau zegt:

    Leuk! Vooral die ‘in het buitenland shoppen’ vind ik een goeie. 🙂 Mijn tip is: je kan en mag best lui zijn, maar blijf nuttige en leuke dingen doen (bijvoorbeeld bloggen). Aan alleen op de bank hangen heb je niks, haha 🙂 x Lau

    Like

Plaats een reactie