Kwastenreview: EcoTools Six Piece Essential Eye Set

Volgens van mijn blog weten hoe leuk ik het vind om kwasten te kopen, testen en reviewen. Het was al weer een tijdje geleden dat ik nieuwe kwasten kocht (laten we eerlijk zijn, ik heb ze niet nodig), maar toch heb ik weer een setje aan mijn collectie toegevoegd. Sinds ik mijn eerste kwasten van EcoTools kocht ligt er in de bak bij DA Leidsestraat ook nog een ander setje dat ik er al heel lang interessant uit zag zien, maar natuurlijk niet nodig had. Na een positieve review op VeraCamilla hield ik het niet meer en nam ik ze toch mee (na ruim een jaar!). Als je nieuwsgierig bent geworden, klik dan op “lees  verder”!

EcoTools valt onder hetzelfde moederbedrijf als de Real Techniques-lijn. Wie mij een beetje kent weet ook hoe groot mijn liefde is voor Real Techniques. EcoTools is een soort zusje, los van de Chapman-zusjes, maar dan ecologisch verantwoord. Ze gebruiken dezelfde kunststof haren, Taklon, wat heel zacht is en de vorm van de kwasten is ook wel te herkennen in sommigen anderen, maar later meer daarover.

 

Net als de Starter Set komt ook deze set in een leuk, biologisch, toilettasje. De Six Piece Essential Eye Set heeft vijf kleinere oogschaduwkwasten voor een complete look en als zesde onderdeel het tasje. De verpakking vind ik er heel leuk uitzien! De kleuren vind ik heel passend bij wat EcoTools wil uitstralen en het tasje beschermt de kwasten goed tegen viezigheid en houdt het netjes. Om het zakje heen zit een karton met extra informatie.

 

EcoTools is echt een goed merk, ze vinden het belangrijk dat hun producten niet op dieren worden getest, alles is recyclebaar en biologisch afbreekbaar. In deze set zitten dus vijf kwasten:

– De Large Shadow Brush: om een basis kleur aan te brengen over het hele ooglid

– De Angled Crease Brush: om definitie te geven aan de buitenste ooghoek

– Petite Eye Shading Brush: perfect voor een accent-kleur

– De Highlighting Brush: om het wenkbrauwbot en de binnenste ooghoek op te lichten

– Smudge Brush: voor het smudgen van oogschaduw en eyeliner langs de wimperrand voor een smokey finish

PicMonkey Collage

De kwastjes zijn wat korter dan ‘normale’ kwasten, wat me super handig lijkt voor op reis. Mijn plan is dan ook om deze standaard in mijn toilettasje te houden voor het weekend. Het tasje heeft een stoffen en een doorzichtige kant en sluit met een rits (met logo erop, leuk detail!). De kwasten worden een beetje van elkaar afgehouden door een plasticje.

 

De Large Eye kwast is een vrij grote kwast met een wat breder handvat. Dit is denk ik een van de grootste kwasten die ik heb voor mijn ogen. De haartjes zijn heel zacht en soepel, maar door de hoeveelheid is de kwast wel stevig genoeg. Ik vind dit inderdaad een ideale kwast voor een basiskleur op mijn ooglid, zo heb je snel alles bedekt. Als je de kwast wat voorzichtiger tegen je oog aan houdt kan je er ook best goed mee blenden, maar daar is ‘ie wel een beetje te lomp voor.

 

De Angled Crease kwast doet me heel erg denken aan de Angled Shadow Brush uit de Nic’s Picks Set van Real Techniques. Dat vind ik een hele fijne kwast en ik vind het fijn om nog zo’n type erbij te hebben. Ik vind het een prettige kwast voor blenden, maar door de vorm kom je er ook mooi mee in hoekjes, zoals de binnenste/buitenste ooghoek en je crease. De kwast is best luchtig en onwijs zacht, en dat maakt hem net als zijn Real Techniques broertje ook fijn voor concealer (de haartjes zijn synthetisch en dus goed schoon te maken). Dit soort kwasten werken net anders dan een gewone ronde blending kwast, maar wel heel fijn en ik vind dat ze evengoed een heel mooi effect geven (heel zacht vervaagd).

 

De Highlighting kwast is een type klassieke, ronde blendingbrush. De naam snap ik dan ook niet helemaal niet. Natuurlijk, highlighter aanbrengen gaat prima met deze kwast, maar dit soort kwasten zijn eigenlijk ideaal voor de crease, het aanbrengen van kleur daar en het blenden ervan. Deze kwast is ook heel zacht en de top is lekker luchtig, skip die highlighter dus (daar zijn de large eye en de angled crease veel beter in!) en ga lekker blenden met deze topper!

 

De Petite Eye Shading deed me een beetje denken aan de Real Techniques Accent Brush, die ik heel vaak gebruik. Het verschil zit hem erin dat deze net een slagje groter is. Ik vind deze echt ideaal voor een lijntje onder mijn ogen (met oogschaduw) of een zachte eyeliner. Ook is deze heel fijn voor hele kleine stukjes, highlighter in de binnenste ooghoek en zelfs voor concealer rondom je wenkbrauwen (dat maakt ze heel erg strak!).

De Smudge kwast is ook heel handig voor smudgen van lijntjes en werkt ook heel goed voor het zelf zetten van lijntjes. Ook deze werkt voor kleine details handig. Ik zie eerlijk gezegd niet heel erg de meerwaarde van deze kwast in de set. Het is een fijn kwastje, maar eigenlijk doet ‘ie hetzelfde als de Petite Eye Shading. Los daarvan is het evengoed een zacht, kwalitatief goed kwastje dus kies vooral zelf welke je fijner vind!

Ik vind deze kwasten stuk voor stuk heel erg goed en fijn werken. Ze zijn zacht, netjes afgewerkt, hebben geen uitstekende haartjes en voelen stevig. Wasbeurten doorstaan ze met vlag en wimpel, ik ben nog geen losse haartjes tegengekomen en door het Taklon zijn ze ook goed en gemakkelijk schoon te krijgen. Ik denk dat deze kleintjes dan ook nog lang mee gaan!

De Six Piece Essential Eye Set kost €18,99 (maar is bij de DA Leidsestraat voor 3 euro minder te koop). Je haalt hem bij verschillende DA filialen en online.

3 gedachtes over “Kwastenreview: EcoTools Six Piece Essential Eye Set

Plaats een reactie