P.S. Spell On You Kwastenset (Storybook Dupe)

Bij de Primark spotte mijn oog laatst een heel bijzondere kwastenset; één die ik online al heel vaak in mijn winkelmandje had geplaatst, maar waarvan de prijs me steeds tegen hield, hoe magisch ze er ook uit zien. Ik kon deze echt niet laten liggen en wil dan ook heel graag met jullie delen of deze prachtige toverstokken voor je make-up de moeite waard zijn. Misschien heb je ze online al eens voorbij zien komen bij Youtubers of bloggers: de Storybook Cosmetics Magic Wand Kwasten. Uiteraard geinspireerd op Harry Potter en als echte fan een droom om te hebben. Het Witchcraft and Wizardry Palette heb ik al, maar de kwasten had ik nog niet, die vond ik toch wel flink aan de prijs ($55 voor vijf kwasten). Nu zag ik bij de Primark een setje wat er echt heel erg op leek en er duidelijk op geinspireerd was, en die kon ik echt niet laten liggen! (Beter gezegd, ik kocht er gelijk twee van).

Kwasten1

Het Spell On You doosje, met vier kwasten en een bewaarzakje kost €12,-

Primark make-up is de laatste tijd gelukkig echt veel beter geworden. Je moet een beetje opletten wat je koopt, maar er zitten zeker pareltjes tussen. Deze set vond ik er dan ook heel goed uitzien voor een meer dan schappelijke prijs. Het doosje vind ik er heel leuk uitzien en past echt mooi in het thema. Ook weet je zo zeker dat er niemand met zijn/haar vieze handen aan heeft gezeten.

Kwasten2

Op de achterkant vind je een heel klein beetje informatie. Voor het geval je het nog niet opgevallen was: je hebt een kwastenset in handen.

Kwasten 3

In het doosje zitten de kwasten vast in een plastic tray. Helaas zit er wel op iedere kwast een vies plakstukje wat je er eerst af moet halen, anders plakken ze heel snel, enthousiast aan al je andere kwasten vast. Toen ik de set kocht was me niet opgevallen dat er ook een zakje bij zat, een leuke verrassing! Het formaatje is perfect voor deze kwasten, maar ook voor als je een klein beetje make-up in je tas meeneemt, je pennen of andere frutsels.

En kijk die stelen dan (als ik hartjesogen in kon voegen zou ik het doen). Mijn Harry Potter Fan-hart gaat echt sneller kloppen als ik dit zie! Natuurlijk zijn het geen exacte kopieën van kwasten uit de Harry Potter films, maar ze lijken goed en geven zeker een magisch gevoel!

Kwasten 4

Het zakje is van rood nepfluweel en is geen topkwaliteit en een beetje slap, maar ik vind hem er leuk uitzien en een leuke extra! (Het trekt wel pluisjes aan, zoals je kan zien)

kwasten5

In de set komen vier kwasten:

  • Een grote ronde fluffy blendingkwast
  • Een fluffy schuin afgesneden kwast
  • Een kleinere, platte oogschaduwkwast (iets groter dan een smudgerkwast)
  • Een dun, schuin afgesneden kwastje

De kwasten voelen allemaal zacht, vol en stevig aan, maar niet te stevig. Het zijn synthetische haren en ze zijn mooi afgewerkt, maar niet zo zacht als Real Techniques kwasten. Voor deze prijs voelen ze echt verrassend goed! Ze zien er ook leuk en professioneel uit met het neppe duo fiber effect (wat ze dus niet hebben).

De kwasten zijn dus vooral bijzonder door de mooie hendels, maar dat maakt ook dat ze wat anders werken dan mijn andere kwasten. Ze zijn echt een stuk zwaarder dan normale kwasten door het ijzeren handvat. Dat werkt op zich niet vervelend, maar het is wel even wennen/schakelen. De echte Storybook kwasten schijnen ook zwaar te zijn.

kwasten7

Als eerste de fluffy blendingkwast. Mijn mening: blendingkwasten heb je nooit genoeg, zeker schone (tenzij je iedere dag je kwasten wast). Tegenwoordig maken veel merken fijne en betaalbare blendingkwasten, en daar mag deze zich zeker bij voegen! Hij is groot en zacht. Hij is niet enorm flexibel en werkt daardoor iets harder dan bijvoorbeeld de MAC 224. Ik vind hem ook heel erg fijn om grote vlakken met oogschaduw aan te brengen, bijvoorbeeld als basiskleur. Bij deze kwast moet je wel oppassen met hele zachte oogschaduws, dan pakt hij net te veel en krijg je eerder fallout en een viez pallette.

kwasten8

De schuin afgesneden fluffy kwast is mijn favoriet uit deze set. Sowieso ben ik dol op dit soort kwasten omdat ze veelzijdig werken en vaak ook fijn werken, maar dit is ook weer een fijne toevoeging aan mijn collectie. Hij is heel lekker zacht, zachter dan de ronde kwast en ook flexibeler. Hij pakt makkelijk product op en blend heel mooi. Dit is echt een hele fijne kwast!

kwasten9

De platte oogschaduwkwast is een beetje een tussenmaatje. Hij is iets kleiner dan je normaal van een platte oogschaduwkwat gewend bent, maar groter dan een smudge-kwast voor de onderste wimperrand. Dat maakt hem aan de ene kant heel veelzijdig, maar soms ook net onhandig, omdat je een beetje precisie mist voor het ene werk en soms wat oppervlakte mist (snappen jullie wat ik bedoel?). De kwast is vrij stevig en daardoor vind ik hem geschikter voor smudgen. Dat doet ‘ie op zich prima en hij pakt genoeg kleur op. Deze kwast kan trouwens ook goed voor het aanbrengen van concealer op plekjes of om je wenkbrauwen strak te maken.

kwasten10

De laatste kwast is een schuin afgesneden kwastje. Ik vind hem persoonlijk te dik voor eyeliner, maar voor mijn werkbrauwen vind ik hem heel fijn. Hij is precies, hij heeft een mooi puntje en is stevig. Ik gebruik hem nu met een creamy product en dat werkt echt goed. Deze kwast is qua gewicht ook een stuk dunner dan de andere drie wat toch wat meer controle geeft.

kwasten 6

Als je binnenkort bij de Primark bent en je ziet deze kwastenset staan, neem hem dan zeker mee! De kwasten werken fijn en zijn handige basics voor in iedere collectie. Voor een spotprijs krijg je echt fijne kwasten van prima kwaliteit. Daarnaast zijn ze echt prachtig en zeker als je een beetje Harry Potter fan bent een pareltje voor in je collectie. Deze kwasten wil jen iet laten liggen!

De kwasten zijn €12,- en te koop bij Primark.

 

Een gedachte over “P.S. Spell On You Kwastenset (Storybook Dupe)

Plaats een reactie