Review: MAC Waterweight Studio Foundation NC25

Twee weken geleden was ik met een vriendinnetje in Utrecht bij MAC. Zij probeerde de nieuwe foundation van MAC en je snapt, ik werd verliefd. Vorige week liet me zelf bij de MAC counter de goede kleur aanmeten en nam hem mee naar huis. De Waterweight foundation is een heel nieuw soort foundation voor MAC en omdat ik zelf zo trouw ben aan True Match ben ik zelf ook extra benieuwd of dit een blijvertje is. In de test: MAC’s Waterweight Foundation in NC25. Lees verder voor meer!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dit is de eerste keer dat ik een foundation van MAC probeer. Ik heb natuurlijk al veel oogschaduw, ik heb wat blushes en MSF’s en een bronzer, maar nog geen concealer of foundation. MAC heeft me nog nooit teleurgesteld en ik zie ook vaak positieve reviews van hun andere foundations. Ik waarschuw vast, dit is geen goedkope foundation. Ik telde maar liefst €34,50 neer en dat vind ik zelf ook heel veel geld. Dat geeft wel extra druk!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

De flacon komt verpakt in een mooi, basic zwart doosje. Deze foundation is onderdeel van de “studio” lijn. Je krijgt 30 ml, dat is best veel (even veel als de L’oréal True Match). Er zit SPF30 in deze foundation. Dat is op zich natuurlijk een goed ding, omdat het je dus echt wel een beetje beschermd tegen schadelijke uv-stralen. Nadeel ervan is dat SPF kan zorgen voor flashback op foto’s (dat je lijkbleek wordt), een beetje oppassen dus!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

“Goed schudden” is het advies van MAC. Deze foundation heet niet voor niets “Waterweight”, hij heeft ook echt een hele dunne substantie. De vloeistof kan een beetje gaan scheiden, dus daarom even schudden 😉

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dan de ingredienten. Ik was zelf echt verbaasd over de hoeveelheid heilzame stoffen in deze foundation. Hij kan dus ook nog echt zorgen voor verbetering van de conditie van je huid. Titanium Dioxide staat vrij hoog, dat is het stofje wat voor de SPF zorgt. Dimethicone staat ook vrij hoog, dat is een silicoon waar sommige mensen niet tegen kunnen (al heb ik daar zelf geen last van). Deze foundation deed me eerst een beetje denken aan L’oréal Eau De Teint en daar zit veel alcohol in. Mijn vriendin bijvoorbeeld kon daar niet zo goed tegen en kreeg daar een droge huid van. Gelukkig heeft deze foundation dat niet, wat hem vrij mild houdt.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

MAC heeft een heel uitgebreid eigen kleurensysteem. Van alle foundations hebben ze super veel tinten, waardoor er gegarandeerd een passende kleur voor jou bij zit. Als je eenmaal weet welke kleurcode jij hebt, kan je alle foundations van MAC in die kleur dragen. Ik bleek zelf een NC25 te zijn. Hoe hoger het getal, hoe donkerder. NC staat voor Neutral Cool, (klinkt tegenstrijdig) en is geschikt voor mensen met een gele ondertoon. NW staat voor Neutral Warm en past mensen met een rode ondertoon.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ik vind de flacon echt super mooi. Het matte glas ziet er chic uit, voelt zwaar (wat niet heel praktisch is in je toilettas) en staat mooi op je make-up tafel. Je doseert hem met een pipetje, wat er ook leuk uit ziet.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Op de achterkant staat nog wat extra informatie.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Er blijft van zichzelf al wel wat foundation in de pipet hangen. Door nu te knijpen komt de vloeistof er heel mooi gedoseerd uit.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Door het pipetje in de flacon in te drukken vult hij zich met precies de juist hoeveelheid voor mijn gezicht. Ik heb een paar flinke druppels nodig.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

De foundation is heel dun en waterig. Hij voelt fijn en zacht aan (waarschijnlijk door de siliconen). De foundation werkt heel makkelijk uit, zonder strepen, vlekken of iets dergelijks.

foundation

Links heb ik geen foundation op, rechts draag ik de Waterweight foundation. De foto rechts is iets lichter, maar het effect is denk ik duidelijk. Mijn huid is een stuk egaler. Het is een hele natuurlijke foundation, die je bijna niet ziet zitten, maar wel dekking geeft. Hij laat je eigen huid ook nog wel doorschijnen. Ik heb zelf de laatste tijd weinig issues met mijn huid, dus ik hoef geen hele heftige dekking meer. Ik vind het nu juist mooi dat de foundation alles gewoon mooier, egaler en frisser maakt.

Je ziet het hierboven niet zo goed, maar deze foundation glans best wel. Ik moet hem echt wel afpoederen, maar ik vind de finish wel heel erg mooi. Het ziet er daardoor zo echt uit! In de loop van de dag wordt deze foundation eigenlijk steeds mooier. Hij blijft heel goed zitten en na een tijdje smelt hij zo mooi samen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Op deze foto zie je heel mooi het effect van de foundation. Een geperfectioneerde huid, maar niet te fake. Geen cake-laagje, geen vlekken, strepen, glim of extra matte. Mijn eigen huid, maar dan net iets beter. Ik vind hem echt ontzettend mooi!

Ik zei eerder al dat de SPF kan zorgen voor flashback. Ik maak zelf niet vaak foto’s met flits, dus ik had het nog niet uitgetest. Normaal zou ik er op letten, maar afgelopen week had ik de Waterweight op naar een borrel. Binnen werden foto’s getrokken met flits en ik was best wel verbaasd toen ik de foto zag. Helemaal geen witte waas of flashback! Deze foundation glanst van zichzelf wat meer, maar op de foto glansde ik niet meer dan dat ik met True Match deed. Echt super fijn!

Ik denk dat wel duidelijk is hoe dol ik ben op mijn nieuwste MAC aanwinst. Ik vind de verpakking prachtig en de kleur matcht goed (applaus voor de visagiste bij MAC!). Ik vind de dekking mooi, de finish fantastisch en ik vind het er gewoon heel goed uitzien. De foundation blijft lang zitten en wordt eigenlijk alleen maar mooier. Ondanks de bescherming met SPF30 krijg je geen flashback en hij ziet er mooi uit op foto’s. De ingredientenlijst ziet er goed uit, ik heb nog geen significante verschillen in mijn huid gemerkt, maar ik ben blij dat ik geen meuk op mijn gezicht aanbreng. 35 euro is echt veel geld, maar ik vind het hem dubbel en dwars waard!

Je koop de nieuwe MAC Waterweight Studio foundation online of bij de counters of Pro Store voor €34,50

 

5 gedachtes over “Review: MAC Waterweight Studio Foundation NC25

Geef een reactie

