Review: Yves Rocher Hydra Vegétal Eau Micellaire

Ik had nog nooit iets van Yves Rocher geprobeerd. Ze hebben niet zoveel fysieke winkels en ik ben geen heel groot fan van online bestellen, dus het was er nooit eerder van gekomen. Sinds ik in Amsterdam woon was ik wel eens binnen gelopen, maar ik had nooit iets gekocht. Voor Sinterklaas kocht ik er een cadeautje en met de klantenkaart kreeg ik 50% korting. Op het moment geldt dat voor het gehele assortiment, tijd om wat te testen dus! Ik nam een Micellaire Water mee, iets wat ik ook nooit eerder had geprobeerd (schandalig). Benieuwd wat ik er van vind? Lees dan vlug verder!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ik had dus nog nooit micellair water geprobeerd. Ik wil er nog wel meer proberen, maar dit was de eerste. Micellair water is zo samengesteld dat het vuil-deeltjes aantrekt en zo je huid reinigt. In beautyland is het een enorme hype. Het begon met de beroemde Bioderma (niet in Nederland te koop), maar ook andere merken hebben het overgenomen (Garnier, L’oreal, etc.). Bij Yves Rocher hebben ze verschillende, voor de gemengde huid, hydraterend en voor de gevoelige huid. Zelf nam ik de hydraterende mee, die zag er qua ingredienten het best en meest mild uit. Daarnaast was deze ook geschikt voor ogen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Deze “Eau Micellaire” is dus geschikt voor de normale en gemengde huid, maar ook voor gezicht én ogen. Ik verwacht dus een milde versie, een product mag niet in mijn ogen prikken. Hij is hydraterend en gemaakt met plantenextract. Niet verwonderlijk, hij heet immers “hydra vegétal”. Ik vind het wel een beetje verwarrend dat er geen Nederlandse tekst op de voorkant staat, niet iedereen is goed met Engels, Frans of Duits.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Verder vind ik het een mooie fles. Gewoon simpel en handig. Hij voelt stevig en is gemaakt van stevig plastic. De fles is een beetje blauw, dat is niet de vloeistof. Het komkommerschijfje doet me vermoeden dat dit product ook fris is. Yves Rocher is niet duur, dus dan is dit een prima fles! Ik zag op internet wel dat hij eigenlijk een iets mooiere fles had, jammer dat dat veranderd is.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Heel veel informatie op de achterkant van de fles, hier wel ook in het Nederlands. Er staat dat dit micellaire water geschikt is om te verfrissen en make-up te verwijderen. Ik gebruik het vooral om mijn make-up eraf te halen. Ik gebruik daarna nog wel een cleanser om zeker te zijn dat mijn huid goed schoon is (en een beetje te exfolieren met mijn borstel). Ze noemen het een lichte, frisse lotion, die onzuiverheden en restjes make-up aanpakt. Ze adviseren om hem ’s ochtends te gebruiken. Ik gebruik hem liever ’s avonds om make-up te verwijderen, ’s ochtens pak ik liever een normale tonic, maar ik vertel later waarom.

De informatie zegt ook dat er geen parabenen, minerale olie, kleurstof of siliconen inzitten. Dat is in ieder geval een grote plus en goed nieuws voor mensen met een gevoelige huid. Het enige wat in dit rijtje ontbreekt zijn alcohol en parfum. Verder krijg je 200 mililiter, dat is een mooie hoeveelheid en daar kan je wel even mee vooruit.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

De ingredientenlijst. Bij huidverzorging is dit vooral belangrijk. Methylpropanediol zorgt ervoor dat ingredienten beter opgenomen worden in de huid en is hydraterend, het zorgt ook voor een zacht gevoel op de huid. Glycol is voedend, hamamelis werkt ook voedend en ontstekingsremmend. Betaine is een terugvetter, dus als er door bijvoorbeeld parfum natuurlijk vet van de huid wordt gehaald, geeft dit het terug. Cocoate is een voedend ingredient, gemaakt uit kokosolie. Acer Saccarum is suikeresdoorn, wat voedend en gladmakend is. Phenoxyethanol is een alcohol en dus bacterieremmer, dit verlengt de houdbaarheid. Ook geeft het een beetje rozengeur. Agave tequilana is verzachtend, allantoine bevordert de celvernieuwing en zorgt ervoor dat vocht beter wordt vastgehouden in de huid.

Heel veel goede ingredienten dus! Wel wat parfum, maar niet al te hoog op de ingredientenlijst, dus wellicht valt het mee met de irritatie als je huid gevoelig is.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Het micellair water is vloeibaar, als water, of als tonic. Ik verdeel het met een watje over mijn huid en ogen en verwijder met ronddraaiende bewegingen voorzichtig mijn make-up. Om mijn hele gezicht te doen gebruik ik twee watjes, één voor de ogen en één voor het gezicht.

SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURES

 

 

 

Op de foto’s zie je hoe het watje met één veeg de oogschaduw gemakkelijk heeft verwijderd (het watje was alleen niet groot genoeg). Het werkt makkelijk en goed. Ook waterproof make-up kan hij aan, dan moet je alleen iets meer boenen.

Wat vind ik er nou van? Het micellaire water verwijder mijn make-up goed. Je hebt niet veel nodig om alle viezigheid van je gezicht te halen. Ook mijn ogen verwijderd hij goed, maar ik vind wel dat hij daar wat in prikt. Daar is hij gewoon nog net niet mild genoeg van. Ik gebruik hem dan nu ook alleen nog voor het gezicht. Hij voedt mijn huid echt lekker. Dat laat een iets plakkerig laagje achter. Voor ’s avonds vind ik dat fijn en laat ik dat ook lekker even intrekken. Voor ’s ochtends is dat iets minder, omdat je make-up dan geen fijne basis heeft. Maar mocht je nou echt je huidverzorging verder thuis willen laten, of gewoon wat vergeet, zorgt de Hydra Vegétal wel voor wat voeding. Zeker ’s avonds wil ik best wat extra hydratatie, dus dat vind ik fijn. Hij ruikt lekker, niet te sterk en aanwezig, maar gewoon licht fris. Mijn huid wordt mooi schoon, voedend en zacht. Ik merk dat mijn huid er goed uitziet en vooral goed aanvoelt. Ik heb persoonlijk ook liever een reiniger die een plakkerig laagje achterlaat, dat een trekkerig gevoel. Dat hij voor de ogen wat te prikkerig is, is natuurlijk wel jammer.

Ik ben echt heel tevreden over de Hydra Vegétal Eau Micellaire. Hij is te koop bij Yves Rocher (ook online), voor €7,90, maar is momenteel te koop met 50% (dus €3,45). Dat is een mooie prijs voor een goed product!

 

2 gedachtes over “Review: Yves Rocher Hydra Vegétal Eau Micellaire

Plaats een reactie