5 Producten waar ik niet zonder kan

Als ik mensen vertel over mijn obsessie (of vriendelijker: passie) voor makeup en beauty, kijken ze me vaak al raar aan. Veel mensen vinden het een oppervlakkige hobby. Maar als je vertelt hoeveel je thuis hebt liggen, kun je toch eigenlijk maar vlug naar een  Psychiatrisch centrum. “W’ááát?! Honderd nagellakken? (of tweehonderd 😉 ) Een kast met makeup?! Maar dat maakt je toch nooit op? Dat is zonde van het geld!” Ik heb inderdaad een paar kleurtjes die liggen te verstoffen. Maar dat is het leuke; er is zoveel, zoveel om te testen, zoveel om te proberen, maar niet alles komt door de test of blijkt zo goed te zijn. Veel producten zijn wel heel leuk en heel veel kleuren en soorten gebruik ik graag met alle liefde. En als je zoveel hebt, is het heel moeilijk om je ultieme favorieten aan te wijzen. Wat zijn nou producten die ik zo goed en fijn vind, dat ik ze niet zou kunnen missen, de ultieme favorieten? Lees verder voor het antwoord!

SAM_5881

 

1 – Elizabeth Arden Eight Hour Cream

SAM_5885

Een paar jaar geleden kocht ik mijn eerste kleine tubetje Eight Hour Cream, voor vijf euro bij de Kruidvat. Ik had veel bloggers en youtubers over het spul horen praten en wilde het wel eens proberen. Normaal is Eight Hour Cream vrij prijzig, voor een 30 ml tube betaal je al gauw 25 euro of meer. En makkelijk is het ook niet te krijgen, je moet er voor naar een parfumerie zoeken die het verkoopt. Dus toen ik het zag staan leek het me een goede deal. Ik schrok eerst wel, feloranje is het. En de geur, die is apart. Je kunt Eight Hour Cream overal op smeren, maar ik deed het op mijn lippen. En wat bleek? Het werkt! De creme, die een leuk glansje achterlaat is echt een wondermiddel voor alle droge plekjes, wondjes, littekentjes en meer. Vooral voor mijn lippen is het perfect. Het is het enige spul dat écht je lippen hydrateert en erin trekt (vaseline blijft op je lippen liggen en als het slijt ben je weer terug bij af) en helpt tegen de ergste gebarsten lippen. Ik smeer het ’s avonds voor het slapen gaan in een heel dun laagje op mijn lippen en ’s ochtends word ik wakker met fijne zachte lippen. En de geur? Die went, ik vind het nu zelfs lekker ruiken. Ik heb verschillende tubetjes staan, een grote pot en als iets op dreigt te gaan, zet ik mijn voelsprieten uit voor een goede deal bij Etos of Kruidvat, die zo nu en dan restpartijen verkopen voor spotprijsjes, want zonder korting blijft het toch prijzig spul.

2 – Clarins mono in “Hot Chocolate”

SAM_5887

Clarins vond ik altijd al een prachtig merk. Mooie gouden verpakkingen, niet al te erg overpriced, goede kwaliteit. Een aantal jaar geleden kocht ik twee Ombre Minerales van Clarins, in Taupe en Hot Chocolate. Hot Chocolate is een hele mooie donkerbruine kleur, perfect voor lijntjes of in de crease. En ik ontdekte, perfect voor mijn wenkbrauwen. Ik heb zelf zwarte wenkbrauwen, en met zwart je harige vriendjes invullen maakt ze heel hard, zeker omdat ik verder donkerblond haar heb. Donkerbruin maakt ze niet te hard, en matched goed genoeg om natuurlijk te lijken. Sinds ik heb ontdekt wat ingevulde wenkbrauwen voor je gezicht doen, kan ik niet meer zonder. Met lege wenkbrauwen voel ik me kaal en ik heb echt het idee dat wenkbrauwen meer voor je uitdrukking, de vorm van je gezicht en je ogen doen. Zoals Michelle Phan altijd zegt: Brows are the frame to the face. En Hot Chocolate is voor mij de ideale kleur. Het is een van de weinige oogschaduws ooit waarin ik pan heb geraakt, en dat wil wat zeggen!

3 – Yves Saint Laurent Touche Eclat

SAM_5895

Touche Eclat is het iconische gouden pennetje van YSL. Ik kocht het een keer in een setje voor minder geld, en sindsdien ben ik hooked. Het is geen echte concealer, maar meer een highlighter. De Touche Eclat dekt niet echt (wel een beetje, maar te minimaal voor rode plekjes etc.), maar geeft een glow. Op je wallen en donkere kringen zorgt de Touche Eclat er voor dat door het tegengestelde verlichtende effect. Touche Eclat laat bij mij echt mijn wallen en donkere kleuren verdwijnen en zorgt er als geen ander voor dat ik er wakkerder en frisser uitzie. Er zijn veel budget-namakers van de Touche Eclat, maar de meeste zijn gewoon concealers, en hebben niet het highlightende effect wat Touche Eclat heeft. L’oreal Lumi Magique komt enigszins in de buurt, die bevat wel wat glittertjes, maar heeft ook niet het juiste effect. Ook bijzonder is dat de Touche Eclat een wat meer perzikkleur heeft, wat het blauw van je donkere kringen nog beter neutraliseert. En als ik subiel wil shapen, op mijn cupidoboog, een beetje op mijn jukbeenderen, kin, op de wenkbrauwen en op mijn voorhoofd, is Touche Eclat perfect! Ik ben echt dol op Touche Eclat, en ondanks dat het geen heel groot pennetje is, doe ik er al 1,5 jaar mee, en ik gebruik hem praktisch iedere dag. En als ‘ie op een dag weigert dienst te doen, koop ik zeker een nieuwe!

4 – Maybelline Fit Me Concealer

SAM_5888

Ik gebruik met alle liefde iedere dag Maybelline Fit Me Concealer om mijn oneffenheden te verdoezelen en mijn wenkbrauwen en lippen strakker te maken. En ik heb er al verschillende opgemaakt! Laatst schrok ik wel, want hij was op en ik kon hem niet meer vinden bij mijn kruidvat. Gelukkig hadden ze hem nog wel bij de etos in een ander dorp, waar ze een liggend schap hebben en dus meer ruimte. Ik gebruik de kleur 20, die echt perfect is voor mij. Ik heb nergens anders een fijne vloeibare concealer gevonden die goed blijft zitten, niet in lijntjes trekt en zo’n goede kleurmatch heeft. De dekking is heel goed, net zo goed als bij een wat vastere concealer. Hij werkt goed in combinatie met mijn vingers, maar ook prima met een kwast (bijvoorbeeld mijn favoriet, de Real Techniques Deluxe Crease Brush). Echt een aanrader wat mij betreft!

5 – Catrice Prime and Fine Eyeshadow Base

SAM_5891

Ik kan met mijn ietwat vettige oogleden echt niet zonder een goede oogschaduwbasis. Eerst ging het prima met de Exxence I Love Stage oogschaduwbasis, maar na een tijdje verloor deze zijn werking en ging mijn look toch creasen in de loop van de dag. Ik was op zoek naar iets beters. Ik was toen dan ook blij dat Catrice hun Prime&Fine uitbreidde met de Eyeshadow Base. Het is een creme, niet vloeibaar, in een potje (helaas niet zo handig in combinatie met lange nagels, maar dan pak ik een kwast als het nodig is). En wat bleek, deze oogschaduwbasis is veel beter dan die van Essence! Mijn oogschaduw gaat niet meer in de lijntjes zitten en de kleuren komen een stuk intenser over! Ik heb één potje helemaal op, en bij het zoeken naar een nieuwe, bleek dat hij uit het assortiment was! Ik heb gelukkig nog twee ongebruikte potjes uit zo’n rommelbak kunnen vissen, maar ook dit topproduct werd de dupe van de halfjaarlijkse assortimentswissel (zo ook de gelliners van Essence en Catrice, die waren echt het best). Nu kan ik nog even vooruit, maar ik moet dus op zoek naar een vervanger. Ik heb mijn oog laten vallen op de Urban Decay Primer Potion en de Too Faced Shadow Insurance, maar ik weet niet welke beter is, iemand die me daarbij kan helpen of een andere goede vervanger weet?

SAM_5882

Dit zijn mijn ultieme favorieten, en ik hoop dat de rest van de producten gewoon nog heel lang blijft bestaan. Ik zou simpelweg niet weten wat ik zonder ze zou moeten, want zonder deze schatjes ben ik waarschijnlijk hopeloos verloren! Wat zijn jouw favorieten?

Een gedachte over “5 Producten waar ik niet zonder kan

Plaats een reactie