Review: Catrice Haute Future Blush Pearls ‘iROSEdescent’

De Haute Future collectie zagen jullie al eerder voorbijkomen, Anne reviewde namelijk twee prachtige nagellakken. Het futuristische thema vind ik heel gaaf. Ik de winkel vielen veel producten wel wat tegen. Na wat vlugge swatches nam ik alleen de blush pearls mee, al was het maar voor de prachtige verpakking. Na Guerlain komen steeds meer merken met blushes en highlighters in de vorm van prachtige pareltjes. Essence had ze ook in de Cookies & Cream collectie, en nu geeft Catrice er haar eigen draai aan. Zijn ze mooi als ze er uit zien? Kijk mee.

SAM_6216

Ik werd als eerste verliefd op de prachtige verpakking. De blush pareltjes zijn zeker niet duur, maar de verpakking had van een high end product kunnen zijn. Het voelt vrij plastic, maar ziet er wel luxe uit. De blush pearls komen in één kleur: 01 iROSEdescent. Als het deksel van de verpakking ziet, snap je waarom.

SAM_6207

Op de deksel staan witte lijnen, in een spiraal, lekker futuristisch, Catrice en ‘blush pearls’. In bepaald licht zie je een regenboog in de streepjes en lijnen, betoverend mooi! Ik had dit eerst nog niet gezien, pas toen ik foto’s ging maken viel me dit op. Het is echt prachtig! De spiegelende verpakking is al heel mooi, maar dit maakt het zo speciaal!

SAM_6209

Het lijkt me vrij duidelijk, maar voor wie het nog niet doorhad, of een sponsje verwachtte in de verpakking, heeft Catrice hetnog even op de verpakking gezet: je moet deze pareltjes met een kwast aanbrengen. Wel een beetje jammer, want het stickertje verstoort de mooie verpakking, maar ook een goede truc om meer blush-kwasten te verkopen.

SAM_6210

SAM_6211

De pareltjes worden beschermd door een vrij stevig plasticje. Dit plasticje houdt de pareltjes ook op hun plek, want als de pareltjes los in de verpakking gaan rondrollen, wordt het te snel poeder en verdwijnen de balletjes. Ik vind dit een mooi oplossing, en een stuk praktischer dan de sponsjes die Essence in hun pareltjes stopte. Als je de pareltjes nog minder wilt beschadigen kun je ook product oppakken wat op het plasticje achterblijft, dat is al snel voldoende voor beide wangen. (Ik heb het beschermplasticje wat schoongemaakt voor de foto).

SAM_6212

De pareltjes liggen in twee lagen in de verpakking. Er is genoeg ruimte om er lekker met je kwast door te draaien. Ik vind ze zo leuk, dit is toch veel mooier dan een egale pan met wat product.

SAM_6213

Zoals je ziet hebben de pareltjes verschillende kleuren. Er zitten lichtere pareltjes bij, en wat donkerdere, de pareltjes echt apart gebruiken gaat niet goed werken, maar door met je kwast rond te zwieren krijg je een mooie mix van de kleuren. Je ziet dat de pareltjes heel mooi glanzen. Ik ben wel een beetje bang dat door de lichte pareltjes, de roze kleur een beetje wegvalt, maar we gaan het zien.

SAM_6215

De pareltjes swatchen niet zo makkelijk, met je vingers pik je de kleur niet zo makkelijk op. Ik hoop dat dit jullie wel een beeld geeft van de kleur. De kleur is lichtroze, koel en lekker glanzend. Ik heb zeker geprobeerd de kleur op mijn wangen te laten zien aan jullie, maar ik kreeg de kleur niet gevangen op mijn camera (de camera maakt dingen soms wat egaler, en soms valt kleur weg). Ik kan je zeggen dat de blush pearls een mooi roze kleurtje achterlaten op de appeltjes van mijn wangen. De kleur komt natuurlijk over. Het is een vrij koele kleur, dat moet bij je huid passen. Ik vind de kleur mooi, niet heel erg speciaal. De kleur is zeker ook geschikt als highlighter, vooral als je huid wat donkerder is en de roze tint wegvalt. De kleur is op te bouwen, meer laagjes geven meer kleur. Je kunt natuurlijk ook verschillende soorten pareltjes met elkaar mixen, bijvoorbeeld de eerder edities van Essence toevoegen.

Ik vind de kleur niet per se een musthave, maar ik vind de pareltjes echt heel mooi. De verpakking is een prachtige voor op je kaptafel. De kleur zal vooral mooi zijn bij lichte huidjes, en de glans staat iedereen. De iriserende lijnen op de verpakkingen zijn hemels mooi. Voor een mooie, natuurlijke flush of colour en een eyecatcher in je stash moet je deze zeker meenemen!

De Haute Future collectie ligt nu in de winkels. 01 iROSEdescent neem je mee voor €3,99

4 gedachtes over “Review: Catrice Haute Future Blush Pearls ‘iROSEdescent’

  1. brenda zegt:

    Heb het juist niet meegenomen omdat ik de verpakking zo lomp vind! Als ze het in een ‘blikje’ hadden gedaan net zoals Essence en Guerlain,was het ook al een stuk makkelijker op te bergen etc. Nee, ik wacht tot de volgende van Essence en speel nog even door met mn Meteorites 🙂

    Like

Plaats een reactie