Review: L’oréal Paris Nude Magique Eau de Teint

Ik draag normaal nooit foundation omdat ik dat niet echt durfde. Ik was bang dat ik er dan meteen zou uitzien als een of andere wortel of pannekoek, en geef toe, dat wil niemand. Maar omdat mijn huid nou ook niet perfect is wil ik het toch wel graag gaan dragen omdat het  er dan toch wat egaler uit ziet, en je minder “naakt” bent. Amelie raadde me aan om de Nude Magique Eau de Teint van L’oréal Paris te proberen omdat dit een vederlichte foundation is met een lichte dekking en een matte finish. Een goede foundation dus om mee te beginnen. Helemaal handig is dat die deze week in de aanbieding was bij de Kruidvat, dus nam ik hem mee.

P1050481

Ik vind het flesje van deze foundation echt prachtig! zo mooi mat met glimmende paarse letters en een bijpassende glimmende paarse dop. Het ziet er ontzettend stijlvol en ook wel duur uit, ookal heb ik er maar een tientje voor betaald (normaal €14,99).

Op het flesje staat dat er SPF 18 in zit, maar SPF in foundations heeft niet echt veel nut omdat je dat dan na 2 uur eigenlijk opnieuw zou moeten aanbrengen wil je beschermd zijn tegen de zon, en dat doe je niet met een foundation, die breng je gewoon ’s ochtends aan om hem er ’s avonds weer af te halen, plus dat je van foundation niet genoeg gebruikt om het SPF-effect te merken. (Om daadwerkelijk tot SPF 18 te komen, zou je ongeveer een eetlepel moeten dragen, dat kan natuurlijk niet.) Maar het is nog altijd beter dan niets! SPF wordt veroorzaakt door titanium dioxide, en dat geeft flashback op foto’s, kijk daarmee uit. Oftewel, een wit gezicht effect. Als je verder naar de ingredienten kijkt kom je erachter dat er ontzettend veel siliconen in zitten, dat voel je ook gelijk als je hem swatcht op je hand. Sommige mensen zijn hier allergisch voor en krijgen er snel puistjes van, maar anderen hebben nergens last van. Het voelt in ieder geval aan als zijde, heerlijk zacht en licht.

P1050476

Ik heb hem in de kleur 110 Warm Ivory, die verassend genoeg donkerder is dan de daarop volgende kleur 120.

P1050474L’oréal noemt dit haar lichtste foundation ooit, het zou een vederlichte foundation moeten zijn, zo licht en fris als water die meteen met je huid blend. Ook zou de foundation op je huid zijdezacht aan moeten voelen en alsof je helemaal niks op je gezicht hebt.

P1050477

Ik heb een druppel foundation op mijn hand gedaan en het voelt inderdaad aan alsof je water op je huid hebt. Geen dikke substantie maar een dun waterig goedje (Ik ben als de dood dat ik het flesje omstoot! Als je de dop eraf draait zit er gewoon een groot gat, als bij een flesje drinken.)

P1050478

Bij het uitwrijven zie je dat de foundation meteen blend met je huid. Ook voel je heel goed dat er zoveel siliconen inzitten. Het voelt heel glad aan, net als veel primers.

P1050479

De kleur past bijna precies bij mijn huid! En wat voelt dit zacht! Ik zou mijn hand wel willen aaien maar dat is natuurlijk raar.. Ik ben benieuwd hoe dit eruitziet op mijn gezicht.

Waarschuwing: goed schudden voor je de foundation aanbrengt!

P1050529 P1050532

De eerste foto is mijn gezicht zonder de foundation. Ik heb niet zo heel veel oneffenheden in mijn huid, maar ik heb op mijn wangen vaak wat rode plekjes en wat puistjes op mijn voorhoofd en daarom wil ik graag foundation gaan dragen.

Op de tweede foto zie je mijn gezicht met Nude Magique Eau de Teint. Ik heb het gewoon aangebracht met mijn (schone!) vingers en dat ging prima doordat de foundation zo waterig is. Ik vind de dekking heel mooi. Gewoon heel licht en matte, wat voor mij helemaal top is want ik heb snel een glimmende neus en voorhoofd. Je kan amper zien dat ik foundation op heb, en dat effect vind ik erg mooi! Het blend erg goed met mijn huid en maakt mijn huid erg egaal.

Ik ben heel erg tevreden over de Nude Magique Eau de Teint! Hij is te koop bij de drogist voor €13,99

Een gedachte over “Review: L’oréal Paris Nude Magique Eau de Teint

Plaats een reactie