5 Picks: Cadeau Ideeën voor Sinterklaas & Kerst

Over een paar dagen is het alweer pakjesavond. Niet zo lang daarna is het kerst. Bij mij thuis wordt er weinig aan gedaan, maar ik hoor al veel mensen om me heen met cadeautjesstress en in de winkel wordt me ook meer en neer om advies gevraagd. Daarom vandaag 5 cadeau-ideeen voor beauty lievende dames, voor ieder budget! Lees verder voor meer!

kerst cadeaus12

1 Advent kalender

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Vroeger kende ik alleen de adventkalenders met chocolaatjes achter ieder hokje, maar tegenwoordig heb je ze met van alles en nog wat! Ik heb zelf de twee adventkalenders van The Body Shop (de tweede belandde “per ongeluk” in mijn mandje, gelukkig met een heleboel korting) die echt heel mooi zijn. (Daar ga je nog veel meer over lezen op AA Beautyaddicts en Instagram). Die zijn wat prijzig, maar echt de moeite waard en in verhouding krijg je veel korting. LUSH, L’Occitane en Kiehls maken ook hele mooie kalenders. Voor make-up moet je bij Benefit, L’oréal (die is wel lastig verkrijgbaar) of Ciaté zijn. Essence verkoopt dit jaar een kalender met allemaal nagellakjes (sorry voor de spoiler), die kost ongeveer 25 euro. Toch niet zo’n beautyliefhebber? Bj H&M en SIX verkopen ze adventskalenders met sieraden erin, allebei voor €25, wat neerkomt op ongeveer een euro per juweeltje. Je krijgt zo 24 cadeautjes in één en het is super leuk om iedere dag een vakje open te mogen maken!

2. Een bon

Sommige vrouwen (en mannen ook)zijn kieskeurig. Die kan je beter geen concreet cadeau geven, een bon past dan soms beter. Ik ben bijvoorbeeld zo’n persoon die al honderd nagellakjes heeft en dan kan je me beter mijn eigen lakje laten uitzoeken. Parfum is voor sommige mensen heel persoonlijk en met een bon kunnen ze zelf iets uitzoeken (geld voor veel dingen met geur, tenzij er een verlanglijstje is of je je vriendin heel goed kent). Favoriete winkels waar ik bonnen van krijg zijn de Bijenkorf (want daar kan je MAC mee kopen), LUSH (helaas wel alleen te koop vanaf €10,-) (en LUSH is duur, dus een beetje korting is fijn), The Body Shop & Rituals (hier pakken ze je bon ook mooi in). ICI Paris, Kruidvat, Etos en Douglas doen het ook altijd goed. Ik denk dat je de meeste vrouwen ook heel blij maakt met bonnen van winkels als H&M, Forever21, SIX en grote ketens, daar komt het altijd van pas. Je hebt tegenwoordig ook Gift Cards voor online winkels.

3. Home accessoires

Iedereen met een eigen (studenten)kamer kan denk ik met mij beamen hoe leuk het is om spulletjes te kopen voor je huisje. Zo heb ik het ook een tijdje extreem leuk gevonden om dingen te kopen om mee te koken (Xenos is je beste vriend). Ik wordt tegenwoordig echt helemaal blij van nieuwe kaarsenhoudertjes, geurkaarsen en kussenhoezen. Mijn laatste zoektocht is die naar een mooi kleed voor op mijn vloer. De meeste van mijn studerende vriendinnetjes worden net als ik gewoon heel blij van roségoud (moge deze trend nooit meer over gaan), flikkerende lichtjes en je hele kamer vol met hebbedingetjes. Bij winkels als Xenos, H&M Home (Zara Home ook, maar dat is duur) en Action vind je echt al genoeg leuke dingetjes. Fotolijstjes zijn ook altijd welkom bij mij.

4. Kwasten

Vaste lezers van AA Beautyaddicts weten hoe graag ik kwasten koop en review. Ik snap oprecht niet waarom er nog mensen zijn die sponsapplicators gebruiken en foundation aanbrengen met hun vingers. Iedere vrouw verdient een kwastenset. De ultieme beautyliefhebber kan je waarschijnlijk alleen nog blij maken met een MAC kwast om toe te voegen aan haar stash (gegarandeerd krijg je daar een gil van blijheid en knuffels gratis bij). Een beginner of iets minder make-up hoarder zul je dolgelukkig maken (en het licht laten zien) met een goede set van bijvoorbeeld Boozyshop. Een wereld zal open gaan.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

5. Liefde

Liefde is natuurlijk niet te koop. Wel te herkennen. De meeste cadeautjes hoeven echt niet groot te zijn om toch te laten zien dat je het goed bedoelt. Kleine, persoonlijke cadeautjes hebben het meeste effect. Een persoonlijk briefje, iets waarvan jij alleen weet dat diegene dat wil, iets leuks gaan doen samen, dat soort dingen zijn vaak toch het leukst om te krijgen.

Heb jij nog goede tips?

Geef een reactie

