Review: HEMA – Creamy Eyeshadow Liner

Steeds vaker neem ik een kijkje op de cosmetica afdeling van Hema. Ik had eerder wat slechte ervaringen met Hema make-up, dus ik liep er zonder te kijken voorbij (soms keek ik wel bij de kwasten). Maar steeds vaker lees ik er goede dingen over en kom ik leuke dingen tegen. Deze week werd ik verrast door de Creamy Eyeshadow Liners en ik nam er een mee om te kijken of het wat is. Vandaag in de review: Hema Creamy Eyeshadow Liner, top of flop? Lees verder voor het antwoord!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hema stond bij mij altijd bekend als goedkope troep. De rekken waren slordig, vies, alles was al eens gebruikt en ik vond er ook niet vaak leuke dingen tussen. Een jaar of wat geleden heeft Hema hun cosmetica-afdeling een make-over gegeven (er is zelfs een Hema Beauty Store in de Kalverstraat) en alles ziet er weer fris uit. Ze hebben hun assortiment ook flink uitgebreid. In de laatste toevoeging zit deze Creamy Eyeshadow Liner.

De verpakking is erg simpel. Ik denk dat dit de prijs bij Hema zo laag houdt, want echt mooi of luxe is het niet. Het voldoet en werkt prima, maar mooi is anders.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ik kocht de kleur ‘Taupe’, er zijn een stuk of vier kleuren verkrijgbaar, waaronder een matte zwarte. Hema noemt het een creme oogschaduw liner (is het nou oogschaduw of liner?). Ik was vooral benieuwd of dit zou werken als oogschaduwbasis, vandaar dat ik een hele neutrale kleur heb gekocht.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Taupe is net iets donkerder en grijzer dan mijn huidskleur, wat me een mooie egaliserende basis lijkt voor de rest van mijn oogschaduw. Dit soort tinten zijn ook altijd handig als je een heel simpele look wilt maken of een lichte basis wilt op het bewegend ooglid. Deze kleur zou ik persoonlijk ook niet gebruiken als eyeliner, daar is ‘ie simpelweg te licht voor, met een van de donkerdere kleuren kan dat natuurlijk wel. Ik vraag me ook af of je de donkerdere kleuren misschien in je wenkbrauw kan gebruiken, of dat dat een beetje viezig wordt.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Op de swatch zie je al dat het niet iets meer is dan mijn eigen huidskleur. Het is een matte kleur, waar ik dol op ben. De pigmentatie is goed, hij dekt mooi. De substantie is apart, of in ieder geval anders dan ik al heb. Het is echt een creamy product, wat ik het fijnste vind werken met mijn vingers. Je kan het gemakkelijk uitwerken tot een lichtere waas of een mooie overloop.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Als je de kleur blendt voelt het product meer aan als een poeder, het voelt zelfs heel zacht. Uitgewerkt blijft er van deze tint wel kleur en dekking over, alleen ligt de kleur heel dicht bij mijn huidskleur.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Na gebruik ziet het product er dus zo uit. Hier kun je wel mooi zien hoe zacht het product is. Dat maakt het fijn om uit te werken. Toch merk ik dat er wat olie in zit, want hij droogt wel matte op, maar trekt toch bijna onmiddelijk in de lijntjes. Als oogschaduwbasis op zich zou ik hem niet pakken (tenzij je héle droge oogleden hebt), je hebt echt nog een basis onder dit nodig. Als basiskleur in een look vind ik hem wel mooi en handig. Het is een fijne basic kleur die iedereen staat en ideaal is als lichte kleur in een look. Ik merkte ook dat de kleur in mijn crease wat makkelijk blendde, omdat er toch een nog betere basis is gelegd.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Alleen de Hema Creamy Eyeshadow Liner op mijn oog.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

En de Hema Creamy Eyeshadow Liner als basis op het ooglid (met wat Wegde van MAC in de crease, een zwarte liner en en mascara). Voor dit soort looks is de Creamy Eyeshadow Liner echt perfect, het is zo’n handige natuurlijke kleur!

De Hema Creamy Eyeshadow Liner kost €4,50 en is te koop bij alle filialen van Hema. (Kijk op het middelste rek in de doorzichtige bakjes).

Een gedachte over “Review: HEMA – Creamy Eyeshadow Liner

Geef een reactie

