Review: MAC “Lightscapade” MSF (Lightness of Being editie)

Je raad het nooit! Ik heb toch nog een Lightscapade kunnen bemachtigen! Oke, hij zit ook in het vaste assortiment, maar ik wilde onwijs graag de mooiere versie uit de Lightness of Being collectie. Puur toevallig hadden ze er nog een bij de Douglas, wat ik echt niet verwacht had! Ik was er zo blij mee! Ben je benieuwd of ik er nog steeds van sta te stuiteren? Lees dan verder!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Eerder deze week liet ik jullie mijn allereerste Mineralized Skin Finish van MAC zien, Perfect Topping, ook uit de Lightness of Being collectie. Ik was super enthousiast en blij en dat ben ik nog steeds. Lightscapade wilde ik al veel langer, maar zodra ik wist dat hij in een speciale versie uit zou komen heb ik gewacht met kopen tot de collectie er was. Ik dacht dat hij echt overal kneiter-uitverkocht was, maar gelukkig toch niet! En nu ben ik blij 🙂

Lightscapade komt in een standaard MAC doosje, maar wel de Mineralized versie met een glimmende onderkant. MAC doosjes zijn altijd mooi en stevig.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

En nog even het bewijs: ik heb écht Lightscapade kunnen bemachtigen! Verder is de verpakking gelijk aan die van Perfect Topping (klik hier voor de review). MAC koos voor een print in de poeders en niet voor een ander omhulsel deze keer. Lightscapade zit dus ook in de vaste collectie, voor dezelfde prijs. Het verschil is puur de print in het poeder.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Er is nog een klein verschil: deze Limited versie bevat één gram minder product. Ik zeur er niet over, ik ben veel blijer met een mooie print en negen gram is alsnog heel veel. Je betaalt wel dezelfde prijs, dus mocht de print je niet zo veel uitmaken is het ietsjes voordeliger om de permanente versie te kopen.

We hebben het over een Mineralized Skin Finish (MSF), voor degenen die het niet weten, dat is een highlighter. Ze zijn gebakken en hebben een soort marmer-idee. Er zijn verschillende kleurtjes en glansjes gemengd om een mooie poeder te krijgen. Een MSF is niet hetzelfde als een Beauty Powder, want Beauty Powders zijn voor over het hele gezicht en dat zou ik zeker niet doen met een MSF (tenzij je voor de discobal-look gaat).

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Lightscapade is als je het mij vraagt één van de mooiste en meest bijzondere MSF”s van MAC. Het is een mix van oranje, witgoud en blauw. Weest niet bang, dat blauwe zie je niet terug op de huid. Door het oranje én het blauwe krijg je een perfecte mix van warm en koel, waardoor iedereen Lightscapade kan hebben (behalve donkere meiden, dan wordt hij grijs). En dat patroon, ik kan er naar blijven kijken, zo mooi dat vlechtwerk!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

In iets feller licht lijkt Lightscapade al bijna wit.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dan de swach (niet helemaal in het juiste licht gemaakt). Lightscapade geeft zeker kleur af en heeft een prachtige glans, die dus zowel koel als warm is.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

En dan nog Lightscapade op mijn gezicht. Ik vind de glans prachtig en toch ook natuurlijk. Hij is niet te goud en matcht heel mooi met mijn huidskleur. Dit is ook een mooie highlighter om te shapen en ook als oogschaduw is hij prachtig. Als je een matte lipstick wat wilt omtoveren kun je een beetje op je lippen deppen en dat geeft ook weer een andere mooie look!

Lightscapade blijft met gemak een dag zitten, ook zonder poeder of foundation eronder. Ik ben dol op deze kleur en het gaat iedere dag een serieuze strijd worden tussen Perfect Topping, Albatross (NARS) en Lightscapade, ik kan niet kiezen welke ik het mooist vind! Ik denk ook dat hier een serieus probleem is ontstaan, want nu weet ik dus hoe mooi de MSF’s van MAC zijn en ik voel een soort verzamelwoede opkomen…

Ik ben echt verliefd op Lightscapade. Ik vraag me af of je hem nog ergens in dit mooiere jasje kan vinden, maar anders is Lightscapade het hele jaar door te koop bij alle MAC verkooppunten, voor de flinke duit van €29,50 (dat moet je er wel voor over hebben, ik vind het ze waard).

 

5 gedachtes over “Review: MAC “Lightscapade” MSF (Lightness of Being editie)

Geef een reactie

