Eye Of The Day (EOTD) – Super makkelijke dagelijkse look

Ik heb een heel strak ochtendschema, alles past precies en ik kan precies op tijd vertrekken, als er niks misgaat. Met nadruk op ‘als er niks misgaat’. Vanochtend ging het wel mis (ik was mijn schoenen kwijt, die krengen hebben zelf voeten, ik zweer het), en zo kwam het voor dat ik nog maar twee minuten had voor mijn make-up. En op zulke morgens maak ik mijn super easy look, die ik je vandaag ga laten zien!

SAM_5907

 

Dat is de look full face. Op dagen als vandaag hoef ik er niet super opgemaakt uit te zien, of dat alles perfect zit. Nee, ik wil gewoon in zo min mogelijk tijd de belangrijkste dingen gedaan hebben:

1 – Onzuiverheden en wallen verbergen

2 – Mijn wenkbrauwen invullen

3 – Iets op mijn ogen, het maakt niet veel uit, als er in ieder geval maar mascara op zit, of er verder een winged liner of een look met oogschaduw op zit maakt niet uit. Mijn ogen moeten opvallen en het liefst er wat opener en wakkerder uitzien.

Ik begon met mijn gezicht vandaag. Ik bracht Maybelline Fit Me concealer (in 20) aan op rode plekjes en onder mijn ogen. Normaal gesproken draag ik Touche Eclat onder mijn ogen, maar daar was geen tijd voor, dus dan maar gewone concealer. Ik blendde de concealer met de Real Techniques Deluxe Crease Brush. Ik bracht een klein beetje Rimmel Stay Matte poeder aan, maar ik deed het te snel, dus er was niet veel van te zien.

Mijn wenkbrauwen vulde ik in met Clarins Ombre Minerale oogschaduw (je kunt oogschaduw prima gebruiken voor je wenkbrauwen, het is iets minder stug als wenkbrauwpoeder, maar de kleuren matchen soms beter) in de kleur Hot Chocolate. Ik doe dit met een klein, schuin afgesneden kwastje van Catrice. Mijn wenkbrauwen sla ik niet snel over, want je wenkbrauwen doen heel veel voor je gezicht en je ogen.

SAM_5909Dit is de look. Een makkelijk look met vooral bruintinten. Het is super makkelijk, maar het laat je ogen wel spreken en geeft wat diepte. Bruintinten staan iedereen, en de wat warmere goud/brons/oranje tinten vind ik prachtig bij bruine ogen, het laat ze wat meer spreken.

SAM_5917

Zoals je ziet, een hele simpele look met niet te veel poespas. Je kunt deze look super makkelijk zelf maken, in minder dan vijf minuten. Ik leg het je uit:

1 – Breng een oogschaduwprimer aan, dat zorgt ervoor dat je kleuren wat beter uitkomen en je oogschaduw de hele dag blijft zitten.  Ook egaliseert het het ooglid wat meer. Ik gebruik Catrice Prime & Fine Eyeshadow Base.

2 – Breng nu de basiskleur op het ooglid aan. Ik gebruikte de prachtige oogschaduw Amber Lights van MAC, maar ik depte het lichtjes op het ooglid, zodat hij niet te veel kleur geeft, anders is hij heel fel.

3 – Breng een matte bruine kleur aan in de crease en blend deze. Dit hoeft niet donker of sterk aangezet te worden, het moet een makkelijke en dagelijkse look blijven. IK gebruik Espresso van MAC. Kies het liefst voor een warme bruine tint, dat combineert beter met Amber Lights.

4 – Maak een klein kwastje nat en dip deze in dezelfde kleur als die je voor je arcadeboog hebt gebruikt. Breng deze aan langs zowel de onderste, als de bovenste wimperrand. Laat ze bij je ooghoeken bij elkaar komen. Deze lijn hoeft niet heel strak te zijn, maar mag wat smokier, de lijnen geeft je oog vorm en definitie en laat ze groter lijken. Breng de kleuren niet tot de binnenste ooghoek aan, dan lijken je ogen weer wat kleiner.

5 – Breng een highlighter aan in de binnenste ooghoek en voorzichtig langs  het wenkbrauwbot. Dit zorgt ervoor dat je er gelijk wakkerder uitziet en je wenkbrauwen lijken strakker en krijgen een lift. Ik gebruike Manila Paper van MAC.

6 – Om de look af te maken breng je mascara aan, op de bovenste wimpers en een beetje op de onderste wimpers. Ik gebruikte Catrice Ultimate Lash Maximizer.

Et voila, de look is klaar! Dat ziet er niet moeilijk uit toch? Je kunt dit soort looks natuurlijk maken met alle kleuren die je leuk vindt. Het is super snel, simpel en je ziet er toch fris uit!

Amelie

 

3 gedachtes over “Eye Of The Day (EOTD) – Super makkelijke dagelijkse look

Plaats een reactie