Review: Tanya Burr Lipgloss

Van alle Youtubers heb ik een paar echte favorieten. Een daarvan is Tanya Burr. Ik bewonder haar, kijk altijd haar filmpjes, ben verliefd op haar verloofde Jim Chapman, volg haar blog en doe haar tutorials na. Tanya (ook wel bekend als Pixi2woo) weet altijd goed advies te geven, is een fantastische MUA (voordat ze fulltime kon leven van YouTube werkte ze voor Laura Mercier in Selfridges) en is leuk, lief en grappig (op camera in ieder geval). Toen ze aankondigde dat ze haar eigen makeup lijn met nagellak en lipgloss ging lanceren, kon ik dan ook mijn geluk niet op! Maar, we wonen in Nederland en de kans  dat het deze richting in zou komen, leek me klein. Tot de fantastische webshop Alice&Jo (die me ook al aan de Real Techniques kwasten hielpen) de lakjes en glossen in haar assortiment opnam, en nog beter, ze naar Boqz in Eindhoven bracht! Ik sloeg mijn slag en nam alle vijf de nude kleurtjes mee.

SAM_5819

 

De lijn bevat 12 lipglossen en 10 nagellakken. De kleuren van de lipglossen varieren van felrood tot donkerpaars en van creamy (zonder glitters) tot glanzend met kleine glittertjes. Ik heb vijf nude tinten meegenomen, en op het eerste gezicht lijken ze niet heel veel van elkaar te verschillen (de foto’s zijn wel iets afwijkender van de realiteit, in het echt zit er wel iets meer verschil in de kleuren, sorry). Ik ben dol op dit soort tinten. Ik draag eigenlijk nooit opvallende kleuren lipstick of lipgloss, omdat ik liever het accent op mijn ogen leg. Dit soort glossen zijn dan ook perfect, want het geeft wel wat extras en het houdt je lippen zacht, maar valt niet te veel op.

SAM_5782

SAM_5783

De verpakking van de lipglossen vind ik mooi, clean en passend bij Tanya. Je ziet gelijk of iemand al heeft geprobeerd je lipgloss open te maken, dus goed voor de hygiene. En voor wie Tanya Burr nog niet kende, ze staat zelf op het kartonnetje. Ik vind het heel leuk dat er een persoonlijke boodschap op de verpakking. Het hartje wat je bij haar naam ziet, staat ook bovenop de dop van de glossjes. Voor de lijn heeft Tanya Burr samengewerkt met makeup merk Eye Candy London, een merk wat vooral bekend staat om hun nagellak (al is het geen heel bekend merk).

SAM_5798

 

De lipglosssen hebben gewone sponsapplicators, plat en rond, met haartjes. Geen gekke dingen, gewoon de standaard sponsapplicator. Wat mij betreft prima, want dat vind ik zelf het fijnste werken. Hij werkt precies, je komt er makkelijk mee in de hoekjes en je kunt er ook prima je liplijn mee volgen. De applicator neemt precies genoeg gloss mee, waardoor je genoeg hebt voor je hele lippen in één keer.

SAM_5820

Ik teste de kleuren Aurora, Afternoon Tea, Chic, Just Peachy en First Date.

SAM_5822

 

SAM_5810

 

Volgorde, van boven naar beneden: First Date, Just Peachy, Chic, Afternoon Tea, Aurora. Zoals je kunt zien het wat meer huidskleurige tinten, en zijn Aurora en First Date wat meer roze. De lipglosses glanzen mooi, maar ze hebben geen glitters. Ze zijn goed gepigmenteerd, zo zie je ook nog wat van de kleur op de lippen terug. De substantie is speciaal, anders dan de meeste glosses. Ze zijn eerst meer een creme, en als ze een paar seconden op je lippen zitten lijken ze te smelten en gaan ze meer glanzen en worden ze iets doorzichtiger. Heel apart, alsof ze lijken te reageren op warmte. Het geeft wel een mooi efect, want hierdoor liggen ze heel mooi op je lippen en voelen ze heel zacht. Het zijn glossjes, dus heel lang houden ze het niet uit. Een paar uur overleven ze, een maaltijd niet, maar ze laten je lippen wel zacht achter.

SAM_5837SAM_5840 Mijn favoriete glossjes zijn Chic, die echt heel mooi nude is, met een peachy onderton en Aurora, een ‘my lips but better’ kleurtje, dat net wat extra umpf geeft aan mijn lippen.

Ik ben echt super blij met mijn Tanya Burr glossen! De meeste hebben zich al verspreid over mijn tassen en ik gebruik ze nu bijna iedere dag.

Ik kocht mijn glossen bij Boqz in Eindhoven, via alicejo.com, voor €7,99 per stuk.

7 gedachtes over “Review: Tanya Burr Lipgloss

Geef een reactie

